Het Vlaams Parlement is het kloppende hart van de democratie in Vlaanderen. De beslissingen die in het parlement genomen worden, raken het leven van 6,5 miljoen Vlamingen. Zoek je een job met impact? Dan zit je goed bij ons. Want onze 230 straffe medewerkers doen niet zelf aan politiek, maar ze dragen er wel aan bij. Elke dag geven ze mee vorm aan een welvarend Vlaanderen. Als één team: enthousiast, ambitieus en geëngageerd.
Heb jij een passie voor financiën en wil je graag de boekhoudkundige finesses van het Vlaams Parlement leren? Lees dan zeker verder en stel je kandidaat! We bieden je een uitdagende job aan in een moderne werkomgeving.
Als boekhouder maak je deel uit van de stafdienst Financiën en Ledenservice, dienst Leveranciers- en Klantenboekhouding. Je team bestaat uit vier medewerkers en wordt aangestuurd door een teamverantwoordelijke. Je doet de leveranciers- en klantenboekhouding van het Vlaams Parlement en van de aan het parlement verbonden instellingen, die elk een afzonderlijke onderneming vormen. Je werkt in een sterk gedigitaliseerde werkomgeving ? je werkt bijvoorbeeld uitsluitend met e-facturen ? en maakt gebruik van de financiële software SAP S/4 HANA. Je zorgt voor de efficiënte boekhoudkundige verwerking van alle financiële documenten. Daarvoor heb je veelvuldig contact met onder meer leveranciers, klanten, budgethouders, factuurbeheerders en aankopers. Ten slotte ben je ook belast met de boekhoudkundige verwerking van alle thesaurieverrichtingen.
Als boekhouder heb je de volgende verantwoordelijkheden:
Wat zijn de voorwaarden?
Ofwel heb je een ander bachelordiploma en heb je twee jaar professionele ervaring met de digitale leveranciers- en klantenboekhouding. Die ervaring heb je in de afgelopen vijf jaar opgedaan.
Hoe verloopt de selectieprocedure?
Je bezorgt aan het selectiebureau Search & Selection een uitgebreid cv, een motivatiebrief en een kopie van je diploma.
Search & Selection, dat de procedure organiseert, gaat eerst na of je aan de voorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan doorloop je de onderstaande selectieprocedure.
Deel 1: online screening van je numeriek en logisch denkvermogen
De online screening bestaat uit twee onderdelen: een abstracte en een numerieke redeneertest. Tijdens die tests wordt gepeild naar hoe goed en snel je relevante verbanden kunt zien tussen cijfers en hoe goed je logisch kunt redeneren.
Om te slagen moet je ten minste 12 op 20 behalen op beide onderdelen samen.
De acht kandidaten met de hoogste score nemen deel aan de verdere selectieprocedure.
Deel 2: mondeling gedeelte met voorbereidende case
Voor het begin van het mondelinge gedeelte bereid je een online persoonlijkheidsvragenlijst voor. De resultaten van de persoonlijkheidsvragenlijst zijn niet eliminerend, maar ze zijn richtinggevend voor het mondelinge gedeelte.
Het mondelinge gedeelte bestaat uit een casestudy en een gestructureerd interview. In de casestudy worden je technische competenties getest, waaronder je kennis van boekhouding en Excel. Als dat nodig is, wordt de reglementering als bijlage bij de case ter beschikking gesteld. Tijdens het interview peilen we naar je kennis, competenties, waarden, ervaring en verwachtingen.
Om te slagen moet je ten minste 12 op 20 halen.
Rangschikking en aanstelling
Ben je geslaagd? Dan word je samen met de andere geslaagde kandidaten gerangschikt volgens de punten die je op het mondelinge gedeelte hebt behaald. De hoogst gerangschikte kandidaat treedt onmiddellijk in dienst. De overige geslaagde kandidaten worden opgenomen in een wervingsreserve van twee jaar.
De rangschikking wordt zes maanden behouden. Als die geldigheidsduur bij een nieuwe vacature verlopen is, word je opgeroepen voor een bijkomende selectie. Die zorgt voor een nieuwe rangschikking, die ook weer zes maanden geldig is.
Feedback over de proeven
Aan het einde van de selectieprocedure kun je feedback over de proeven vragen.
Bezorg je cv en je motivatiebrief aan het selectiebureau Search & Selection. We verwachten je kandidatuur uiterlijk op 24 mei 2024. Geef in je cv of in je motivatiebrief duidelijk aan welke relevante ervaring je hebt.
Wil je meer informatie over deze functie of over de selectieprocedure, of wil je graag een salarissimulatie ontvangen? Stuur dan een mailtje naar Search & Selection via brussel@searchselection.com of bel naar 02 759 22 10.
De opdrachtnemer Search & Selection houdt zich als verwerker van de verstrekte persoonsgegevens aan de bepalingen van de verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens (algemene verordening gegevensbescherming).